pondělí 22. května 2017

Synestezie

Tak jsem narazila na video o slečně, která maluje abstraktní obrazy podle písní a na základě toho, co v písních slyší.
A pojmenovala se jako synestetická umělkyně. Tak jsem si pouštěla písně od Radiohead a Bon Ivera, který tam ukazovala a když se zaposlouchám tak jako...... jo.

Jen když jsem kdysi dávno psala článek "Písně jako barvy" nevěděla jsem, že ta zvláštní "vlastnost" má jméno. A tak nějak si chvílu myslela, že dooo určitého bodu to tak mohou vnímat všichni.
Nebo spíš mám za to, že jde o věc pravé hemisféry, která se dá vytrénovat. Tak jelikož používáme jen 3% (nebo to bylo spíš 10%) ze svého mozku, tak tohle je jen malá ochutnávka v porovnání s tím, co všechno ještě dovedem.

Jinak to není jen o hudbě a barvách, ale třeba o slově a chuti jak se mužete dočíst na wiki D:
Trochu i vnímám čísla v různých barvách. Ale to fakt jen... slabě.

Synestezie je... zajímavá. "Neil Harbisson je výtvarný umělec, který trpěl od malička achromázií (úplnou barvoslepostí) ale dnes, díky zařízení na jeho hlavě, barvy slyší - zařízení totiž barvy přeměňuje na slyšitelné frekvence."

No a pak ta Melisa. Ty obrazy jsou ale fakt povedený.
Love's in need of love today

Ten článek co jsem psala, jesi si někdo všimnul, tak tam bylo napsaný 1. část, ale další části už jsem nenapsala, páč jsem si myslela, že to není nijak zajímavý a že to muže někdo považovat za hovadinu. Hmmm...
A teď zjistím, že se tím někdo i živí? Huhhhhhh. Jaktože o synestezii vím až teď. Spojení hudby a obrazů.
Co všechno ten mozek nedovede? Podle toho, jak to vnímám já, což je asi v porovnání s prvnáčkem co se učí písmena, a Melisa, už nějaká pedagožka, jako jak to má až propracovaný? o_O

Tak mám chuť s tím něco dělat, páč aj když sem to psala v roce nevim rači ani kdy, tak to doteď tak vnímám. Akorát to moc nemužu popsat. Ale tak mám za to, že třeba máti to tak taky určo vnímá, jen si toho ještě nevšimla :D

Jinak kdybych to teda měla nějak líp popsat.... Tak když něco posloucháte.... tak co vidíte? Je to divný, ale nejlíp mi to jde, když se vyloženě soustředím na hlavu a prostě volně vizualizuju :D Hudba má své tóny výšky dynamiku barvu... a ta barva má pak všelijaké zatáčky oblouky a mění se atd... a jde to ruku v ruce s pocitem... jo...
a tohle je dámy a pánové.... umění.

3 komentáře:

  1. Pročítat a představovat si tu..představu..bylo moc príma, ale ve výsledku mě to nijak nepřekvapuje :D Jako jo, je to hustý, ale šlo očekávat, že si někdo na hudbě takhle ulítává..a jestli se tomu sama hodláš věnovat, jsem jenom zvědavej, až se podívám na nějakou písničku :))

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Fakt? Mě to teda dost překvapilo :D Nebo aspoň to, že na to je jméno prostě.

    OdpovědětVymazat

Nějaké trvání

Když tak to století čekala zjistila, že nemůže žít bez dechu *prudký dech* jenž se skládá a skládá, podobně jako střípky z rozbitého hrnku a...

Archiv blogu