čtvrtek 20. září 2018

O tom, jak jsem parkovala loď

Chtěla jsem popsat jeden sen, ale pak mě napadlo, že by si to vystačilo na celý jeden článek. Protože jsem se rozhodla ty zajímavější sny zapisovat, ty které si pamatuju nejspíš znamenají něco důležitého. Nevím co mi měl říct tenhle, spíš mě pobavil, ale ještě předtím něco na začátek.

Několikrát po tom, co jsem si udělala řidičák, se mi zdálo o řízení, nebo o autě. Jeden sen byl o autě, ale bylo v něm víc, ale to auto v tom snu pro mě byla jasná symbolika mé vnitřní svobody a bezpečí. Je vcelku zajímavý, tak ho sem později můžu zveřejnit jako dodatek.

Nikdy jsem o řidičáku sama nepřemýšlela, ani jsem nikdy neměla v plánu řídit auto, protože jsem z toho měla velký respekt a odmalička jsem byla zvyklá na to, že auto řídí ten, kdo to má v hlavě srovnané a řízení auta a rozumění všem těm předpisům je nový svět, do kterého jsem nebyla zasvěcená (viz můj zesnulý děda, s ním jsem jezdila pořád). Pak přišel čas, kdy jsem to potřebovala, a i když bych se možná i smířila s tím a přizpůsobila se tomu, že musím furt jezdit autobusem někam a být závislá na ostatních, kdo řídí auto, tak na mě okolí začalo dělat nátlak, že si řidičák udělat musím, když jsem ve vesnici, že to pro mě bude lepší. Jenže já jsem se toho bála a necítila jsem, že jsem dost zodpovědná. Před touhle dobou se mi asi 3x za život zdálo, že řídím auto, jednou jsem věděla co všechno udělat, jednou jsem ve snu jela omylem na zpátečku, protože jsem nevěděla, co kde je a bála jsem,že narazím, jindy jsem nevěděla kde je brzda a nemohla jsem zabrzdit a tak jsem pořád kličkovala ulicemi. Taky jsem pak byla na sebe po první jízdě hrdá a asi nejvíc, čeho jsem se bála bylo, že se mi bude plést, kde je spojka, kde plyn a brzda a já si to někdy během jízdy spletu a nabourám. Ale s tímhle jsem nakonec neměla ani jednou problém (naštěstí).

Po řidičáku se mi spíš zdálo o autě, než o samotném řízení. Jednou jsem ve snu parkovala kdesi na rybníku na ledě a seděla se mnou v autě sestra.
Jednou dokonce místo auta, tak jsem měla loď a plula jsem po řece a moc jsem s tím neuměla a potřebovala jsem na nějakou dobu tu loď zaparkovat, ale nevěděla jsem jak ani kde, tak jsem plula s tátou a ten mi tu loď "zaparkoval" a připomenul mi, ať pak nezapomenu, kde je :D Chovali jsme se úplně normálně, jakoby jsme měli auto.
Tohle si ale vysvětluji tím, že jsem se tou dobou zajímala o vodních skútrech a chtěla jsem je vyzkoušet (ale neměla jsem odvahu)

Ten "úsměvný" sen, o kterém jsem chtěla psát, se odehrál ve vedlejší obci. Chtěla jsem z parkoviště odbočit a vjet na hlavní silnici, tak jsem hodila blinkr, ale zničehonic místo toho, abych dala blinkr, tak jsem upažila paží a místo v autě jsem byla na koloběžce. Tak jsem se divila jak jsem se ocitla místo v autě na koloběžce, když v tom se na mě vrhl nějaký pán, a začal mi nadávat, proč mu kradu jeho koloběžku, tak jsem mu ji nechala a rychle jsem od něj odešla. Pak jsem se pousmála nad tím, co by dělal, kdyby věděl, že mám auto, hned by o tu koloběžku ztratil zájem. Když jsem šla hledat to auto, tak tam nikde nebylo a v tom jsem si uvědomila, že mi ho někdo ukradl.
A tak jsem se s tím musela smířit, cítila jsem opravdu reálný pocit bezmoci a zoufalství, že jsem ztratila tak hodnotnou, tak drahou a k tomu - tak potřebnou věc a z mého života zmizela. Já se teď budu muset znova spoléhat na odjezdy autobusů a všechny komplikace, které jsem předtím měla. No, takhle jsem se probudila ve své posteli a uvědomila jsem si, že to byl jenom sen. Ulevilo se mi a s tímhle pocitem jsem se šla na nájezd podívat na auto, že není ukradené. :D. Jenže co nevidím - auto. Doslova, nevidím auto. Uvědomila jsem si, že mi to auto opravdu někdo ukradl a pocítila jsem úplně ten samý pocit, jaký jsem měla předtím, možná i o něco horší, s tím, že to cítím zase a že teď už je to jako fakt, když už jednou jsem se probudila ze snu - teď už je to definitivní. Jenže v tom snu bylo pár věcí, které nedávali logiku a měli mě trknout, že takhle to v reálu není. Například, že táta si na nájezdě vyřezává nějaké divné sochy - ze dřeva a ze slámy a prostě dělal nelogické věci.
No pak jsem se probudila doopravdy - a teď už jsem to poznala, že jsem fakticky vzhůru :D Takže to byla úleva, a jen tak pro prdel jsem se šla přesvědčit, že auto je na svém místě jak má být a bylo tam.


No otřesný, to se mi snad stalo poprvé, ten sen ve snu. On ten druhý sen vypadal reálný hlavně z toho důvodu, že jsem se v něm probudila v posteli a vzpomínala na ten sen... A ten pocit si ještě pořád pamatuju. Od té doby se přesvědčuji pořádně, že mám auto zamklý, no co, třeba to bylo nějaké varování. :D

6 komentářů:

  1. Já si myslím, že nějaké varování to bylo. Otázkou je jestli zrovna to, aby sis dávala pozor na auto, nebo jestli si máš dávat pozor na to, aby ti někdo druhý neřídil tvůj život. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jo ještě jsem chtěla dodat k tomu filmu, že to jak se chtěl zabít, znamenalo to, že tak moc trpěl a byl zoufalý kvůli tomu, že se z toho nemohl dostat, že pro něj bylo lepší a snadnější, když se zabije, protože to ukončí jeho utrpení. Jenže jak se zabil, nic se nezměnilo, on se znovu probudil a utrpení pokračovalo. Proto si musel prožít takový extrém a to i sebevraždu, dokud se nepoučil a neuvědomil si, že touhle cestou to nevede. Byla to pro něj cenná lekce. Jen tak pro zajímavost. Jo a Itachi je furt žinius a ten žádné lekce nepotřebuje. On je bůh, co ty lekce rozdává druhým.

    OdpovědětVymazat
  3. Sny jsou záhadná poselství. Někdy je to jen hra představivosti, jindy skrytá obava.. kdo ví, kdy je sen znamená opravdické varování?

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:[3]: Je moc pěkný, že i mě jsi něco připomněla. :-D
    Možná jsi to potřebovala napsat a možná jsi to napsala, aby si někdo druhý něco uvědomil u sebe, kdoví. :-)
    Tak mě i napadlo, jestli to není o tom, že auto máš pro dobré úmysly, třeba na to jak se dostat do práce. Ale ne pro druhý , kteří to auto chtějí pouze využít, a holt je to tvoje auto, takže ty by sis měla ujasnit, to jak auto využiješ.
    P:s- tak jsem si vzpoměla i na Juru. :P

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tak tak.
    [5]: Nojo, jenže bábina pak řekne že pro ni nic neudělám, a to jí prostě nevysvětlíš.

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Nějaké trvání

Když tak to století čekala zjistila, že nemůže žít bez dechu *prudký dech* jenž se skládá a skládá, podobně jako střípky z rozbitého hrnku a...

Archiv blogu